menu

Соціально-психологічна служба працює з метою надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу та батькам під час карантину.

ПОРАДИ УЧНЯМ ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ

Поради від психолога для учнів

Організація освітнього процесу відрізняється від очного навчання дітей у першу чергу тим, що дітям СКЛАДНІШЕ ВЧИТИСЯ ВДОМА. Кожна третя дитина перебуває у стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами. Однією зі складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зарозумілості), яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде.

Стрес – це не найсприятливіший грунт для розвитку. Для того, щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропонуємо такі кроки.

Скласти чіткий розклад/режим

Стабільність і зрозумілість – це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. Адже, саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Розмістіть його на видному місці, намагайтеся  дотримуватися режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.

Організувати робочу зону

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій чуточок (обов’язково ввімкнений екран монітору чи телефону та наявні навушники). Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло. Яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

Організувати форму

Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і «переключитися» на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг.

Робити перерви

Фокус уваги школяра на відеоконференції/уроці 20-30 хвилин. Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах).

1. Братися до виконання домашньої роботи доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити,пограти і перезарядитися.

2. Заохочувати спілкування з однолітками.

3. Провідна діяльність школярів середніх та старших класів – це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші)звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції.

4. Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри  онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками.

5. Знизити очікування і вимоги.

Мотивувати і помічати успіхи

Не змушуємо дитину , а мотивуємо! Спробуйте переконати дитину в тому, що система примусу відходить  в минуле. Кожна людина в сучасному світі розуміє ту міру відповідальності за своє життя, яку вона несе. Ніхто не допоможе тобі стати освіченою і успішною  людиною, якщо ти сам не захочеш і не навчишся цього. Дистанційна освіта дає унікальний шанс довести самому собі, чого ти вартий. Але батьки повинні усвідомлювати, що такий рівень відповідальності за своє життя дитина отримує з часом. І головна мета батьків – допомогти своєму школяреві це зрозуміти і створити максимально комфортні умови для того, щоб він зміг оволодіти навичками онлайн-навчання.

          Водночас не забуваймо відзначати ї успіх. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте.

Дистанційне навчання під час карантину: що робити батькам?

Шановні батьки! Карантин – не канікули! Це означає, що вам необхідно допомогти дітям вдома організувати роботу дітей в умовах дистанційного навчання.

1. Ознайомтеся з розкладом навчальних занять та електронним ресурсом, на якому буде розміщено навчальний матеріал для класу, в якому навчається ваша дитина.

2. Дистанційне навчання буде організоване засобами середовища Google Classroom, яке дозволяє швидко створювати і узагальнювати завдання, обмінюватися інформацією, виставляти оцінки, залишати коментарі, спілкуватися учням і учителям. Щоб працювати в ньому дитині необхідно мати акаунт на Gmail ( можна використовувати ваш акаунт).

3. Згідно розкладу вчителі будуть проводити прямі трансляції, під час яких буде лаконічно і доступно роз’яснюватися новий матеріал. Частина уроків призначена для проведення перевірочних робіт ( самостійних, контрольних).

4. Намагайтеся, щоб діти працювали відповідно до графіка: вчасно і систематично відвідували онлайн-уроки, вчасно здавали домашні завдання. Під час виконання гугл-тестів, які обмежені в часі, відповіді, які прийдуть пізніше враховуватися не будуть. Контролюйте, щоб дитина  добросовісно виконувала домашнє завдання.

5. Зверніть, будь ласка, увагу на зовнішній вигляд дитини під час трансляції онлайн-уроку.

6. Маємо пам’ятати, що в дитини, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе  обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: «За 10 хвилини сідаємо за уроки». Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил. Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб. Зараз непростий час і випробування для всіх – тож зичимо сил батькам, дітям і вчителям.

7. Пам’ятайте, під час дистанційного навчання дитина не повинна надмірно втомлюватися. Тому обов’язково складіть розпорядок дня, передбачивши перерви для їжі, прогулянки, ігор.

МИ ПЕРЕКОНАНІ, ЩО НАШІ ДІТИ  – НАЙКРАЩІ!

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ: ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЯМ?

  1. Дистанційне навчання в закладі організовано засобами середовища Google Classroom, яке дозволяє швидко створювати і узагальнювати завдання, обмінюватися інформацією, виставляти оцінки, спілкуватися учителям і учням.
  2. Онлайн-уроки тривалістю 20-30 хвилин проводяться згідно окремого розкладу, який розміщено на сайті школи на сторінці «Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину 2020-2021н.р.» Всі педагоги працюють чітко за розкладом занять згідно спеціальному розкладу дзвінків. Перерви між уроками – 15 хвилин.
  3. У рамках розкладу вчитель має право самостійно визначити кількість онлайн-уроків, перевірочних робіт.
  4. Практичні роботи з фізики, хімії, інформатики, біології, географії проводяться під час дистанційного, змішаного і звичайного навчання. Учитель вносить корективи в календарний план. Під час дистанційного навчання виконану практичну роботу можна сфотографувати і відправити в гугл-клас. Або зошит для практичних робіт залишити у адміністратора школи (на 1 поверсі).
  5. Учителям-предметникам необхідно відмічати відсутніх під час онлайн-уроків. Про пропуски учнів слід ставити до відома класних керівників для доведення інформації до батьків.
  6. Записи в журналах ведуться своєчасно згідно календарним планам.
  7. У разі невиконання або несвоєчасного виконання домашнього завдання в журнал виставляються незадовільні оцінки.
  8. Фізична культура, трудове навчання, музика, образотворче мистецтво, мистецтво, основи здоров’я – онлайн-уроки не проводяться, завдання до кожного уроку виставляється в Google Classroom (фізкультхвилинки, майстер-класи, опорні конспекти).
  9. Домашнє завдання з усіх предметів виставляється в Google Classroom вчасно в дозованій формі (обсяг на 40-50% менший від звичайного).
  10. Класним керівникам 1 раз на 2 тижні в обов’язковому порядку слід ознайомити батьків із навчальними досягненнями дітей (виписка оцінок).